Friday, June 10, 2011

Kemalangan?

Assalamualaikum w.b.t..

Salam pembuka bicara, selamat kembali membaca bagi seseiapa yang ada membaca setitis tinta ana ni. Alhamdulillah, setelah hampir 2 bulan, terdetik juga akhirnya hati ni untuk menulis, sekadar ingin mengisi waktu subuh dengan perkongsian jiwa dan rohani. Tapi sebenarnya lebih kepada perkongsian jiwa.

Hari ni takdir Allah telah menetapkan yang hambanya ni balik ke kuantan dari Kuala Lumpur dengan keadaan yang mengantuk sangat dan kereta yang 'alingment' tayarnye ada problem. Betapanya bersyukurnya hati lemah ini pada sang Pencipta keranamasih lagi dapat mencuri helaan nafas percuma kurniaanNya lagi pada pagi ni. 2 kali hampir2 eksiden di lebuhraya Pantai Timur semalam bukanlah satu perkara yang layak untuk dibanggakan. Cuma ingin menegaskan betapa kekuasaan di tangan Yang Esa. Syukurnya padaNya kerana jiwa lemah ini masih mampu menulis, hidup mencari sinar keampunan dan kesyukuran.

Kali pertama hampir eksiden waktu hujan lebat di area Lanchang menuju ke Temerloh. Hampir terlanggar bumper belakang kereta yang berenti tengah2 jalan sebab rosak waktu tengah hujan. Kali kedua, hampir terlanggar divider jalan di jalan melepasi area gambang pada kelajuan 150km sejam! MasyaAllah, jika benar2 hampir terlanggar, wallahualam apa la yang jadi lepas tu.


Alhamdulillah, umur masih panjang, mungkin esok, mungkin lusa 'waktu' yang sebenarnya, siapa yang tahu. Bersyukurlah buat masa ni, masih lagi dikurniakan kekuatan untuk menghela nafas mengisi ruang hati bernama kehidupan!..

Wallahualam..


p/s- patut la seminggu ni asyik mimpi eksiden je..mimpi macam waktu untuk menghadap Yang Esa da dekat..wallahualam, moral of the story, hayati kehidupan anda sebaiknya, carilah redha Allah didunia, agar tidak sia-sia kehidupan kita di alam seterusnya kelak. =)

0 comments: