Saturday, February 19, 2011

sekadar luahan hati..

Dingin malam
diiringi lambaian cahaya bulan terang
mengambang..indah menghiasi fitrah alam

terdengar sahutan syahdu sang serigala
membisik kerinduan pada bulan
meluahkan cinta mungkar
yang hampir pasti mustahil


sepi...
alunan penunggu malam melirik merdu
memecah kesunyian kegelapan
ibarat sang bintang
yang menghiasi kebosanan cakerawala
memancar cahaya terang
mendustai pandangan sinis manusia

sungguh sunyi ini dirasai
bukan kerana diselimuti kegelapan
bukan kerana digigit kedinginan
tapi kerana cinta...

sepi kehilangan rasa disayangi
sepi kehilangan rasa dihargai
sepi kehilangan rasa syahdunya nikmat
dikuasai cinta Ilahi..

Ya Allah,
sungguh aku lemah dalam bicara
sungguh aku lemah dalam memohon
sedetik aku melangkah tanpa sedar
keluar dari batas Ad-Din
aku tersungkur mencari ampun
aku tersungkur memohon belas

Bukan aku kehilangan sepi
kerana ditinggalkan
kerana pilih kasih-Mu Ya Allah,
namun kerana bodohnya aku
mendustai rasa cintaku padaMu
melalui jalan berduri
penuh dengan kekafiran syaitan
sehingga tersungkur di tengah jalan
keseorangan
kesepian...


Ampunkan aku Ya Rabbi,
Ya Rahim Ya Rahman,
sungguh aku tidak layak memohon
keampunan yang belum tentu aku dibalas
terimalah taubatku Ya Allah..
kerana Kau Cintaku yang abadi
 kerana Kau jualah aku menemui cinta sejati
       jalan menuju ke SyurgaMu 

                           

0 comments: